1 , آبان , 1403

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دستورالعمل نصب و راه اندازی

استفاده

  • حفاظت لوله ها از انجماد
  • ساخته شده در ترموستات
  • اتصال به سوکت با سیم دوشاخه بلند m1.5
  • حفاظتIP66

کابل های حرارتی PFP تنها باید مطابق با دستورالعمل نصب و راه اندازی و به منظور اهداف مندرج در آن استفاده شوند.

 دستورالعمل  استفاده از کابل PFP

  • در ماه های تابستان، توصیه میشود کابل حرارتی را از برق بکشید. قبل از شروع فصل زمستان، کابل حرارتی را بررسی کنید  و یا نقص های فنی را برطرف سازید. در صورت عدم مشاهده نقص فنی می توانید کابل حرارتی را به برق وصل کنید.
  • کابل حرارتی هرگز نباید قابل لمس باشد و یا تقاطع و همپوشانی داشته باشد.عدم رعایت اصول ذکر شده منجر به گرمایش بیش از حد کابل خواهد شد.
  • هرگز طول کابل حرارتی را تعدیل نکنید. کوتاهی کابل می تواند منجر به گرمایش بیش از حد گردد.
  • هرگز کابل های درهم را به برق وصل نکنید- ممکن است کابل ها بیش از حد گرم شده و این منجر به ذوب شدن محل های اتصال گردد. کابل ها باید خنک شوند, آنها را باز کرده و سپس برای چند دقیقه به برق وصل کنید. بدین ترتیب کابل ها راحت تر گرم و نصب می شوند.
  • کابل های PFP را بر روی لوله هایی که به بیش از ۶۶ درجه سانتی گراد حرارت دارند نصب نکنید.(به عنوان مثال لوله های بخار)
  • هرگز از عایق حرارتی ضخیم تر از ۲۰ میلی متر استفاده نکنید. لایه های عایقبیش از حد ضخیم می تواند موجب گرمایش بیش از حد شود. همیشه از غیر قابل احتراق بودن عایق ها مطمئن شوید.
  • چنانچه کابل حرارتی در مکان هایی که در معرض آسیب های مکانیکی ( گاز گرفتن حیوانات، حرکت قطعات و ماشین آلات، سقوط یخ و…) می باشد نصب می شود باید از کابل ها در برابر آسیب های فیزیکی محافظت شود. کابل ها ممکن است بر اثر اشیاء تیز نیز آسیب ببینند.
  • اتصالات و پایانه ها نباید تحت فشار مکانیکی باشند.
  • کابل حرارتی PFP برای غوطه ور بودن در مایعات طراحی نشده است.
  • کابل حرارتی PFP تعمیر و پشتیبانی نیاز ندارد.
  • سیم برق قابل جایگزینی نیست.در صورت بروز آسیب، کابل ها را از عمل بازدارید.
  • قبل از هر گونه دستکاری, کابل PFP را از سوکت قطع نمایید.

هشدار:

از کابل ها در محیط هایی با فشار و ضربات بالای مکانیکی استفاده نشود. در صورت عدم حفاظت UV– در محیط خارجی استفاده نشود.

راهنمای انتخاب

طول مناسب کابل PFP را با توجه به از دست دادن گرما و طول لوله انتخاب کنید.

لوازم جانبی

نوار AL – نوار آلومینیومی برای ثابت کردن کابل های حرارتی به لوله ها، عرض ۵۰ میلی متر، طول ۵۰ متر.

عملکرد ترموستات

کابل حرارتی اتوماتیک PFP از لوله ها در برابر انجماد حفاظت می کند که شامل ترموستات دو فلزی می باشد که کابل حرارتی را زمانی که حرارت لوله کمتر از C°۳ +  روشن کرده و در صورتیکه درجه حرارت بالاتر از°C 10+ باشد آن را خاموش می کند. کابل نصب شده بدون نیاز به کنترل و مصرف حداقل انرژی این عمل را انجام می دهند.

آماده سازی لوله های

قبل از نصب کابل حرارتی PFP، به منظور کاهش خطر آسیب دیدگی کابل ها  و مناطق همجوار مطمئن شوید که سطح لوله و مناطق اطراف آن آزاد و به دور از لبه های تیز و مواد قابل احتراق می باشد. همچنین توصیه می شود برای چسبندگی بهتر نوار AL، لوله ها را از روغن و گریس پاک کنید برای مثال می توانید از محلول های مناسب استفاده کنید. اگر کابل های حرارتی اتوماتیک PFP  برای حفاظت از لوله های پلاستیکی استفاده می شوند، توصیه می شود قبل از نصب کابل PFP لوله های پلاستیکی را با فویل آلومینیومی بپوشانید. فویل آلومینیومی انتقال و توزیع بهتر حرارت را در طول لوله تضمین می کند. به جای فویل آلومینیومی می توان از  نوار AL نیز برای ثابت کردن کابل ها به لوله ها استفاده کرد.

نصب کابل

کابل حرارتی را در امتداد لوله بسط دهید، یا آن را اطراف لوله با شیب ملایم بپیچانید. فاصله بین حلقه های روی لوله ها باید مرتب و یک دست باشد. اگر کابل ها روی لوله های پلاستیکی نصب می شوند، برای جلوگیری تنش کششی حاصل از فشار اتساع گرما کابل ها را به اندازه کافی آزاد بپیچید.

اتصال کابل به لوله

کابل را با نوار چسب آلومینیومی یا نوار PVC به لوله متصل کنید (حدوداً هر ۵۰ سانتی متر). از هیچ نوع روش اتصال دیگری استفاده نکنید. بعد از اتصال کابل ها بدین روش، توصیه می شود تمامی کابل را با نوارAL  درزگیری کنید تا کاملاً به سطح لوله بچسبد. چنانچه بیش از یک کابل برای یک لوله استفاده می کنید، فقط یک کابل حرارتی به روی ترموستات نصب کنید. برای جلوگیری از بروز تفاوت چشمگیر در عملکرد در بخش های مختلف لوله کابل ها را مرتب و یک دست نصب کنید.

عایق حرارتی  لوله و کابل

کابل حرارتی و لوله را با عایق حرارتی ضخامت حداقل ۱۰میلی متر، حداکثر ۲۰ میلی متر عایق کنید. کابل حرارتی روی لوله ممکن است با پشم شیشه یا فوم های غیر قابل احتراق عایق شود. برای حفظ شرایط یکسان حرارتی، کل طول لوله کشی از جمله ترموستات باید با عایقی با ضخامت یکسان پوشش داده شود. چنانچه ترموستات بیشتر از بخش های دیگر لوله کشی عایق شود، ممکن است منجر به انجماد بقیه خط لوله کشی گردد. همچنین اگر منطقه ترموستات کمتر از لوله ها عایق شود، منجر به گرم شدن بیش از حد لوله ها خواهد شد، این موارد در حالت شدید موجب تخریب کابل خواهد شد. از تامین کننده عایق حرارتی خود بخواهید تا اطلاعات مربوط به جذب و خوردگی محیطی که عایق حرارتی در آن بکار می رود را به شما دهد. عایق حرارتی را از رطوبت و مواد خورنده محفوظ نگه داشته در غیر این صورت عملکرد عایق حرارتی به طور قابل ملاحظه ای کم خواهد شد.

ترموستات همیشه باید با عایق حرارتی پوشش داده شود.

اتصال به سیم کشی

اطمینان حاصل کنید که سوکت برای تامین کابل حرارتی به درستی نصب شده است. اگر کابل اضافی استفاده می کنید، باید مدل مورد نظر تایید شده باشد. بهتر است برای جلوگیری از تراکم آب در لوله یک حلقه در سیم برق ایجاد کنید. ابزار تامین شده باید قبل از نصب متصل شوند. ابزار می توانند بوسیله ابزار چرخاننده جایگزین شود.

اطلاعات نصب محصول

اطلاعات زیر برای ضمانت این محصول ضروریست. اطلاعات زیر را با دقت و خوانا پر کنید.

ضمانت، شکایات

عملکرد کابل حرارتی PFP دارای ۲۴ ماه ضمانت می باشد. مدت زمان ضمانت از تاریخ نصب کابل حرارتی که در ضمانت نامه تایید شده است آغاز می شود (زمان نصب و راه اندازی باید ظرف ۶ ماه از تاریخ خرید باشد). برای برسمیت شناختن هر نوع شکایت، نصب کابل طبق دفترچه راهنما، ارائه‌ کامل ضمانت نامه و اثبات خرید ضروری می باشد .